DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Igor
Koukal jsem na tvoje čtyřkoláky. Konečně další párař, který se toho nebojí. Třeba bychom mohli spolupracovat. Pokud máš zájem, stav se na kolejiste.webgarden.cz a napiš. Igor.
Povstalec - admin
Dobrý den Viktore. Děkuji za přání! Dělám co je v mých silách. V plánu mám i tématiku z těchto období. Ale hlavně egyptská je velmi náročná na zpracování. Takže to hned tak nebude. Nebo pokud máte konkrétní představu, můžeme se domluvit. Hezký den!
Viktor
Velmi působivý příběh... Jen přeji mnoho úspěchu v nové vybrané cestě. Doufám, že ty obrazy budeš dělat i s jiným námětem než si psal? Třeba by si vybral. Třeba něco z řecké nebo egyptské mytologie.. :)
Nový vzkaz
nick
text
Opište číslo

Vytápěcí kotle

 

Skoro v každém depu v dobách parního provozu, ale i po jeho ukončení, nacházela se někde rezavá lokomotiva, která sloužila jako vytápěcí kotel. Některé byly pojízdné vlastní silou, některé byly statické. Některé byly umístěny na koleji připojené vyhýbkou, jiné na koleji postavené z betonových soklů. Takové kotle bylo možné najít i v některých průmyslových podnicích. Vzhledem k plánovanému kolejišti nebo spíše modulišti, budu takových kotlů potřebovat několik.

Jelikož dělám epochu 3, od roku 45 do roku zhruba 68, hodila se mi stavebnice lokomotivy Dr 50. Bohužel byla poškozena, takže do vitrýny nebo jako statický model, ji nebylo možné použít. Ale pro nácvik patiny ano. Zvolil jsem metodu, kdy je základní nátěr proveden barvou odpovídající odstínu rzi. Na ten je ještě před zaschnutím nasypáno menší množství pískového cukru. Po zaschnutí je to celé přetřeno základní barvou. No a vzniklé puchýřky jsou strhnuty a hle, mám krásnou korozi. To celé ještě přijde stříknout černou. Ale již jen symbolicky na místa, která nebyla tolik vystavena povětrnostním vlivům. Za sebe musím říct, že vypadá dobře. Posuďte sami...

aktualizováno: 08.07.2020 07:55:33