DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Igor
Koukal jsem na tvoje čtyřkoláky. Konečně další párař, který se toho nebojí. Třeba bychom mohli spolupracovat. Pokud máš zájem, stav se na kolejiste.webgarden.cz a napiš. Igor.
Povstalec - admin
Dobrý den Viktore. Děkuji za přání! Dělám co je v mých silách. V plánu mám i tématiku z těchto období. Ale hlavně egyptská je velmi náročná na zpracování. Takže to hned tak nebude. Nebo pokud máte konkrétní představu, můžeme se domluvit. Hezký den!
Viktor
Velmi působivý příběh... Jen přeji mnoho úspěchu v nové vybrané cestě. Doufám, že ty obrazy budeš dělat i s jiným námětem než si psal? Třeba by si vybral. Třeba něco z řecké nebo egyptské mytologie.. :)
Nový vzkaz
nick
text
Opište číslo

434.214 / 818.051

Tento stroj byl rekonstruován v roce 1932, z lokomotivy 434.052. Ta byla vyrobena ve Floridsdorfu pod výrobním číslem 2176 v roce 1914. Zrušena byla 26.4.1968.

Tento stroj jsem si vybral opět kvůli tendru 516. Tato lokomotiva byla v Přerově spřažena s tendrem 818.051. Původně měla lokomotiva představovat stroj 434.2339, ale kvůli potížím s dostupnou literaturou - nikdy nebyla spřažena s tendrem 818 -, jsem zvolil lokomotivu nižšího čísla. Vzhledem k tomu, že lokomotiva měla představovat pozdější provedení, jsou na ní některé detaily, které budu muset odstranit. Byť mám informace, že některé starší stroje tyto úpravy ke konci provozu také obdržely. Takže ještě uvidíme.

Opět je základem odlitek od pana Tomka. Postupně na něj byly dosazovány detaily od BV-model. Komín, Dveře dýmnice, vymývací víčka, lokomotivní houkačka, mazací lisy, napáječ Friedman - pravý, napáječ Metcalfe LF, parogenerátor a od-olejovač.

Dále drobná armatura, hadice, madla a další bižuterie. Na střeše budky jsou střešní háčky TT od firmy Hekttor.

Pro pojezd mám připravenou očesanou lokomotivu řady Dr 56. Proč právě ona? Ano, vím, že všichni používají paskvil Dr 55. K tomu poznamenám jen toto.

Odlitek je delší o pět milimetrů v kotlové části, právě pro pojezd z Dr 55. Jenomže ta má moc masivní kola a celkově je kvalita pojezdu mizerná. Dr 56, má průměr náprav o 1 mm větší. Jenomže pokud se to zkombinuje s délkou odlitku, zjistíme, že si můžeme dovolit posunout poslední spřaženou nápravu o dva milimetry. A tím jí zvětšit rozvor přesně tak, jak to mají skutečné stroje. Velkou přidanou hodnotou tohoto pojezdu, jsou jemně provedené detaily a velmi malé okolky, které umožní provoz i na kolejivu CODE 75.

Což bylo pro mě limitující. Krásně je to vidět na následující fotce...

 

Na lokomotivu jsem přidal některé detaily a opravil určité nepřesnosti.

Hlavně jsem musel předělat přední čelník a udělat celý nový. Ještě musím dodělat blatníky a je to.

aktualizováno: 08.07.2020 07:55:33