434.514 / 517.xxx v měřítku H0
Jedná se o lokomotivu, která zde zůstala po válce. Vyrobena byla v PČM pod výrobním číslem 601 roku 1916. Pod KkStB jezdila pod číslem 170.515. U DRB pod číslem 56.3380. V roce 1946 měla u ČSD označení 434.514. Po té byla zařazena pod číslem 434.0381, se kterým dojezdila pravděpodobně v Olomouci. Zrušena byla v únoru v roce 1952 a prodána na vytápění firmě LET Kunovice 15.8.1952.
Tuto lokomotivu jsem si vybral z toho důvodu, že nebyla rekonstruována na řadu 434.2.
A nyní již samotná stavba...
Základem lokomotivy je odlitek řady 434.2 - kotel a odlitek řady 434.1 - budka a dýmnice.
Zbytek už je poctivá modelářská práce :-)
Podpořená vynikajícímy výkresy z publikace - Nákladní lokomotivy I.
Armatura na kotli je tvořena strunou, drátky různých průměrů. Kompresor je od pana Tomka, dodává je spolu s odlitky parních lokomotiv. Na modelu jsou dosazeny detaily od BV-model.
Zde je sestavení na sucho.
Dýmnice se musel ještě zkrátit, podle výkresu.
Popis stavby tendru řady 517 je uveden na samostanté stránce zde.
Pro pojezd mám připravenou očesanou lokomotivu řady Dr 56. Proč právě ona? Ano, vím, že všichni používají paskvil Dr 55. K tomu poznamenám jen toto.
Odlitek je delší o pět milimetrů v kotlové části, právě pro pojezd z Dr 55. Jenomže ta má moc masivní kola a celkově je kvalita pojezdu mizerná. Dr 56, má průměr náprav o 1 mm větší. Jenomže pokud se to zkombinuje s délkou odlitku, zjistíme, že si můžeme dovolit posunout poslední spřaženou nápravu o dva milimetry. A tím jí zvětšit rozvor přesně tak, jak to mají skutečné stroje. Velkou přidanou hodnotou tohoto pojezdu, jsou jemně provedené detaily a velmi malé okolky, které umožní provoz i na kolejivu CODE 75.
Což bylo pro mě limitující. Krásně je to vidět na následující fotce...