DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Igor
Koukal jsem na tvoje čtyřkoláky. Konečně další párař, který se toho nebojí. Třeba bychom mohli spolupracovat. Pokud máš zájem, stav se na kolejiste.webgarden.cz a napiš. Igor.
Povstalec - admin
Dobrý den Viktore. Děkuji za přání! Dělám co je v mých silách. V plánu mám i tématiku z těchto období. Ale hlavně egyptská je velmi náročná na zpracování. Takže to hned tak nebude. Nebo pokud máte konkrétní představu, můžeme se domluvit. Hezký den!
Viktor
Velmi působivý příběh... Jen přeji mnoho úspěchu v nové vybrané cestě. Doufám, že ty obrazy budeš dělat i s jiným námětem než si psal? Třeba by si vybral. Třeba něco z řecké nebo egyptské mytologie.. :)
Nový vzkaz
nick
text
Opište číslo

434.1195 / 414.078

Předlohou této lokomotivy je stroj, jenž na naše koleje zavály osudy válečné. Byl vyroben pod číslem 2626 roku 1920 ve Floridsdorfu. Zaznamenán byl ve výtopně Přerov, s tendrem řady 414, v roce 45. Prozatimní označení u ČSD jsem nenalezl. Až jeho číslo 195. Zrušen byl v 5.3.1973.

Tento stroj jsem si vybral z jednoho prostého důvodu. Tendr 516 je skoro všude. Drtivá většina lokomotiv s tímto tendrem jezdila. Já už jich dělal 23. Takže už jich mám trochu plné zuby. A jelikož se snažím o lokomotivy co jezdily v okolí Přerova a Olomouce, padla volba na tento stroj právě z důvodu spřažení s tendrem 414.

A nyní již k samotné stavbě.

Základ je odlitek od pana Tomka.

Odlitek jsem moc neupravoval. Jen bylo potřeba prodloužit boční plechy budky strojvedoucího a odstranit naznačenou armaturu. Nějak se mi nelíbila. Dále jsem vyměnil dýmniční dveře za ty od BV-model. Stejně tak i komín. Krablovaný plech na ochozu je od firmy DK-model.

 

Na odlitku jsou dosazeny tyto detaily od BV-model - vymývací víčka, pojistné ventily, napáječe Friedman levý a pravý, mazací lis a lokomotivní houkačka. Kompresor přišel spolu s odlitkem.

Dále jsou dosazena různá madla, armatura a jiné. Na budce jsou střešní háčky TT od firmy Hekttor. Hánulkové byly moc masivní. Ty tétéčkové jsou tak akorát.

 

Pod budkou se nachází krycí plech, na němž jsou schůdky do lokomotivy. Ten je udělán následovně - okopíroval jsem nákres lokomotivy z publikace Nákladní lokomotivy I, díl nalepil na pásek balzy, vyřezal, napustil lepidlem a hotovo. Jednoduché, ale účinné.

Pro naznačení nýtování topeniště zkusím použít obtisky pozitivních nýtů, od firmy HGW models. Malé doporučení, nýty 1:72 jsou pro mé potřeby až příliš jemné, spíše se hodí na tétéčko. Pro hánulku doporučuji minimálně 1:48, s tím že na některé části parních lokomotiv a nýtování starých tendrů klidně 1:32.

 

 

Pro pojezd mám připravenou očesanou lokomotivu řady Dr 56. Proč právě ona? Ano, vím, že všichni používají paskvil Dr 55. K tomu poznamenám jen toto.

Odlitek je delší o pět milimetrů v kotlové části, právě pro pojezd z Dr 55. Jenomže ta má moc masivní kola a celkově je kvalita pojezdu mizerná. Dr 56, má průměr náprav o 1 mm větší. Jenomže pokud se to zkombinuje s délkou odlitku, zjistíme, že si můžeme dovolit posunout poslední spřaženou nápravu o dva milimetry. A tím jí zvětšit rozvor přesně tak, jak to mají skutečné stroje. Velkou přidanou hodnotou tohoto pojezdu, jsou jemně provedené detaily a velmi malé okolky, které umožní provoz i na kolejivu CODE 75.

Což bylo pro mě limitující.

Krásně je to vidět na následující fotce. Sice se jedná o jiného čtyřkoláka, ale pojezd měli všechny stejný...

 

Na mašině jsem dodělal veškerou armaturu, hadice ke kompresoru, madla, písečníkové trubky. Usadil jsem parogenerátor, zapojil ho a udělal výfuk. Ten je vedený podél komína. Dále pravý a levý napáječ, lokomotivní píšťalu a nějaké další drobnosti.

aktualizováno: 08.07.2020 07:55:33