434.247 / 516.075
Tento stroj byl přestavěn z lokomotivy 434.0342 v roce 1933. Původní lokomotiva byla vyrobena firmou Breitfeld a Daněk ve Slaném v roce 1924. A to pod výrobním číslem 221. Zrušena byla 4.8.1970 a převedena na vytápěcí kotel K457. K přeznačení došlo 2.11.1970. K jeho následnému zrušení, došlo 30.7.1974. Jako místo působení je uváděna výtopna Šumperk.
Tento stroj jsem si vybral pro atipickou budku strojvedoucího. Nemá rekonstruovanou - rozšířenou, ale původní.
Stavba je stejný jako u předešlých čtyřkoláků. Tedy, základ odlitek 434.2 -kotel a budka odlitek 434.1, jenž byl vyšperkován doplňky BV-model. Konkrétně vymývací víčka - vypouklá, výronek s pojišťovacími ventily, komín, dýmnice, mazací lis, přípojka parního topení.
Armatura je tvořena z různých drátků, strun a podobných materiálů. Odlitek kompresoru přišel poštou s odlitkem.
Pro pojezd mám připravenou očesanou lokomotivu řady Dr 56. Proč právě ona? Ano, vím, že všichni používají paskvil Dr 55. K tomu poznamenám jen toto.
Odlitek je delší o pět milimetrů v kotlové části, právě pro pojezd z Dr 55. Jenomže ta má moc masivní kola a celkově je kvalita pojezdu mizerná. Dr 56, má průměr náprav o 1 mm větší. Jenomže pokud se to zkombinuje s délkou odlitku, zjistíme, že si můžeme dovolit posunout poslední spřaženou nápravu o dva milimetry. A tím jí zvětšit rozvor přesně tak, jak to mají skutečné stroje. Velkou přidanou hodnotou tohoto pojezdu, jsou jemně provedené detaily a velmi malé okolky, které umožní provoz i na kolejivu CODE 75.
Což bylo pro mě limitující. Krásně je to vidět na následující fotce...
Na lokomotivu jsem začal doplňovat armaturu, různá madla, trubky. Zapojil jsem kompresor a parogenerátor. Je to náročná práce, ale výsledek je nádherný.