DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Igor
Koukal jsem na tvoje čtyřkoláky. Konečně další párař, který se toho nebojí. Třeba bychom mohli spolupracovat. Pokud máš zájem, stav se na kolejiste.webgarden.cz a napiš. Igor.
Povstalec - admin
Dobrý den Viktore. Děkuji za přání! Dělám co je v mých silách. V plánu mám i tématiku z těchto období. Ale hlavně egyptská je velmi náročná na zpracování. Takže to hned tak nebude. Nebo pokud máte konkrétní představu, můžeme se domluvit. Hezký den!
Viktor
Velmi působivý příběh... Jen přeji mnoho úspěchu v nové vybrané cestě. Doufám, že ty obrazy budeš dělat i s jiným námětem než si psal? Třeba by si vybral. Třeba něco z řecké nebo egyptské mytologie.. :)
Nový vzkaz
nick
text
Opište číslo

434.247 / 516.075

Tento stroj byl přestavěn z lokomotivy 434.0342 v roce 1933. Původní lokomotiva byla vyrobena firmou Breitfeld a Daněk ve Slaném v roce 1924. A to pod výrobním číslem 221. Zrušena byla 4.8.1970 a převedena na vytápěcí kotel K457. K přeznačení došlo 2.11.1970. K jeho následnému zrušení, došlo 30.7.1974. Jako místo působení je uváděna výtopna Šumperk.

Tento stroj jsem si vybral pro atipickou budku strojvedoucího. Nemá rekonstruovanou - rozšířenou, ale původní.

Stavba je stejný jako u předešlých čtyřkoláků. Tedy, základ odlitek 434.2 -kotel a budka odlitek 434.1, jenž byl vyšperkován doplňky BV-model. Konkrétně vymývací víčka - vypouklá, výronek s pojišťovacími ventily, komín, dýmnice, mazací lis, přípojka parního topení.

 

Armatura je tvořena z různých drátků, strun a podobných materiálů. Odlitek kompresoru přišel poštou s odlitkem.

Pro pojezd mám připravenou očesanou lokomotivu řady Dr 56. Proč právě ona? Ano, vím, že všichni používají paskvil Dr 55. K tomu poznamenám jen toto.

Odlitek je delší o pět milimetrů v kotlové části, právě pro pojezd z Dr 55. Jenomže ta má moc masivní kola a celkově je kvalita pojezdu mizerná. Dr 56, má průměr náprav o 1 mm větší. Jenomže pokud se to zkombinuje s délkou odlitku, zjistíme, že si můžeme dovolit posunout poslední spřaženou nápravu o dva milimetry. A tím jí zvětšit rozvor přesně tak, jak to mají skutečné stroje. Velkou přidanou hodnotou tohoto pojezdu, jsou jemně provedené detaily a velmi malé okolky, které umožní provoz i na kolejivu CODE 75.

Což bylo pro mě limitující. Krásně je to vidět na následující fotce...

 

Na lokomotivu jsem začal doplňovat armaturu, různá madla, trubky. Zapojil jsem kompresor a parogenerátor. Je to náročná práce, ale výsledek je nádherný.

aktualizováno: 08.07.2020 07:55:33