tendr řady 516
Protože byl tento typ tendru nejrozšířenější, očekávám, že jich budu mít hned několik. No a abych nemusel psát každou stavbu zvlášť, je základní stavba popsána zde. Konečné úpravy, budou popsány u jednotlivých strojů, ke kterým bude přiřazen.
Stavbu jsem začal kompletací vany. Ze zkušenosti už vím, že se rám lépe seřizuje podle vany, než potom složitě ohýbat vanu. Bohužel, jelikož jsem tento tendr stavěl již před delší dobou a původní fotografie vzali za své při havárii systému předchozího počítače, nebudou jednotlivé fotografie odpovídat některým krokům. Fotografie doplním až při další stavbě. Stavba je to pohodová, jedno příjemné odpoledne a je hotovo.Na model jsem doplnil některé detaily, například skříňky, hadici, spojku a kohout parního vytápění a hlavně na podlahu krablovaný plech. Dále pak ruční brzdu, nárazníky...
Uhelný prostor je kryt z balzy vyhotovenou nástavbou na uhlí. Ta má vlastní podlahu. Je sundavací, pod ní je umístěn šroubek, který drží pojezd v tendru. Na ohrádku je doplněno kování od pana Lepieše. Pojezd je opět od pana Pletichy. Je tichý. Dokonce ani v leptaném tendru není slyšet. Což je skoro zázrak.
Co mě ovšem dost nakrklo, je rozdílný rozvor náprav. Když porovnám pojezd od pana Pletichy s výkresem tendru, rozvor sedí. Bohužel rozvor tendru leptaného nesedí.